Monday, February 27, 2012

Specialanpassat bänkschema

Nu var det ett tag sen jag skrev något för er läsare så tänkte göra ett försök till att få er på bättre humör. Satt nyss och såg modo krossa frölunda med 3-0, minst sagt viktiga poäng vi tog. Som alltid inför slutspelet är man nervös att modo ska tappa slutspelsplatsen i dom sista matcherna. Jag tror och hoppas att vi klarar att vara bland dom åtta bästa. Det är dags för ett nytt SM-guld tycker jag!

Denna läsperiod är den tuffaste av alla som har varit, det enda man hinner med är att plugga. Det ska bli skönt med ett litet lov som kommer nu på onsdag. Dock har jag någon omtenta som måste göras så det blir inte direkt en sån ledighet som jag ville men jag kan iaf fokusera helt på att klara dom jobbiga omtentorna.

Jag har börjat med ett bänkschema som Martin Juntunen har specialanpassat för mig. Schemat är 15 pass långt och jag har genomfört  fem av dom passen. Målet efter dom 15 passen är att ta 150 kg alla dagar i veckan, man får se om det kommer att funka, hittills känns det riktigt bra och kul är det också. Det är första gången för mig att träna efter ett schema. Det som jag tycker är bra med detta upplägg är att man blir mer taggad till träningspassen och det blir en tävling mot en själv som får en att ta ut sig maximalt då man tränar. Det är alltid viktigt att ha ett mål med någonting man håller på med oavsett vad. Något som känns oerhört skönt är att jag har fått tillbaka styrkan i axeln trots att den kan kännas lite orolig ibland, men förhoppningsvis är axeln snart som ny.

Här har ni en bild som ni kan dreggla över om ni nu gillar dessa frukter.

No comments:

Post a Comment